piątek, 6 marca 2015

Jesteś bohaterką swojego życia!

Tak, jestem super bohaterką swojego życia! Pomyślałam o tym 2 dni przed tegorocznym Dniem Kobiet. Właśnie dzisiaj, właśnie w Dniu Kobiet wracam do tej myśli. Dlaczego? Bo uważam, że to bardzo ważne tak o sobie myśleć! Nie czekać na kwiaty, czekoladki i kiedyś tradycyjne rajstopy czy inne przejawy męskiego uznania. Nie czekaj na uznanie, na pochwałę, na docenienie. Nie czekaj, bo może się nie pojawić. I co wtedy? 


Zdarzyło Ci się usłyszeć w dzieciństwie "Nie wychylaj się! Poczekaj, rób swoje dobrze, a ktoś Cię zauważy! Doceni!" A figa z makiem. Jak będziesz tak czekać to istnieje 50% prawdopodobieństwo, że się nie doczekasz. A życie masz jedno. Szkoda go, nie wróci. Chcę powiedzieć - weź życie w swoje ręce! Nadaj mu kierunek, wrzuć podpałkę, nabierz wiatru w żagle. Pokaż temperament, jaki masz w sobie. Ogień, siłę i odwagę. Masz to w sobie na 100%. 

Włącz teraz piosenkę najgłośniej jak możesz. Tą piosenkę, która wyzwala w Tobie ogień, porywa Twoje nogi do tańca, do śpiewu, do krzyku. Poczuj rytm, poczuj energię, poczuj siłę, poczuj podniecenie! 



Energia, Twoja wewnętrzna energia to potężna siła, która zmusza Twój mózg do wydania odpowiednich rozkazów. Rusza nogami, rusza rękami, każe nacisnąć klamkę, której bałaś się dotknąć od dawna. Klamkę od drzwi, za którymi jest coś czego pragniesz: miłość, kariera, dziecko, pieniądze, spełnienie, poświecenie, twórczość, WOLNOŚĆ!

Obserwuję moją małą córkę, jak walczy o swoje miejsce. Jak dosłownie krzyczy, przedziera się przez tłum, żeby być dostrzeżoną, żeby dostać to czego chce. Patrzę i się cieszę. Jestem szczęśliwa, że mogę patrzeć na tą pierwotną energię i siłę niczym nieograniczoną. Wracam wtedy myślami do swego dzieciństwa, żeby przywołać w sobie tą generyczną mnie. Zanim usłyszałam "Pokorne ciele dwie matki ssie", zanim usłyszałam "Ucz się pilnie. Los będzie dla ciebie łaskawy". Może być coś bardziej ograniczającego? Ja mam nieregularny kształt, a typowe życie, standardowe ścieżki są aż za bardzo regularne. 

Jak chcesz żyć? Chcesz przyjąć wszystko, tak jak leci? Tak jak jest?

Nie sądzę! Ja to dobrze wiem. Jesteśmy istotami, które łatwo się adaptują. Czasami jednak aż za łatwo, za szybko, bez refleksji, że można inaczej, łatwiej, z większą korzyścią dla nas samych.

Dobrze się składa, że Dzień Kobiet wypada w niedzielę. Poniedziałek ma to do siebie, że można znowu zacząć inaczej. Właśnie w ten poniedziałek, tego tygodnia. Pomyśl, co zmienisz jutro w swoim życiu, aby za rok powiedzieć przed tłumem skonfundowanych "Jestem super hiro!"? 

Sama daj sobie największą nagrodę! Własne uznanie i dumę z siebie samej. Bezcenne.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się ze mną swoją opinią. Dziękuję