czwartek, 19 lutego 2015

Herbatka z prądem

Właśnie taką herbatką z prądem jest dla mnie książka Donalda Trumpa i Billa Zankera "Myśl śmiało i pokaż na co Cię stać". To pożywka dla umysłu, który szuka energii, motywacji, siły do robienia rzeczy dużych. Książka wydobywająca odwagę, zmusza do myślenia ponad dotychczasowe miary. Polecam!


Tą recenzję postanowiłam oprzeć na cytatach. Fragmentach, które podkreśliłam w trakcie czytania tej książki. Wybrałam te, które moim zdaniem są nie do pominięcia. To nie znaczy, że znajdziesz tutaj skrypt, ściągawkę. Książkę można kupić za grosze. Jak wdrożysz swoje pomysły doładowane motywacją i odwagą wydobytą dzięki tym dwóm panom, to... ROI będzie spektakularny!


Od rzeczy małych do wielkich
Nauczyłem się od niego (Donalda Trumpa), że chcąc myśleć naprawdę śmiało, muszę wyjść z własnej strefy komfortu. Pojąłem, że aby osiągnąć sukces, nie można się nigdy poddawać. Każda porażka to po prostu kolejny krok w drodze do sukcesu.

Nie można pozwalać, by inni nami kierowali. Jeśli ktoś wyrządza ci krzywdę, nie poddawaj się, nie gódź się na to, lecz broń się, atakuj, wyrównuj rachunki. Ustanawiaj własne reguły i nie przejmuj się tym, co myślą inni.

Donald jest twardy. Donald jest wymagający. I Donald rządzi pieniędzmi. (...) Zawsze jest profesjonalny i dobrze przygotowany. Zawsze daje z siebie więcej, niż można by oczekiwać, daje mnie i moim słuchaczom więcej, niż się spodziewałem i więcej niż od niego wymagaliśmy. I jest jednym z najlojalniejszych ludzi na świecie.

Gdy już poczujesz smak śmiałego myślenia i nauczysz się, jak pokazywać, na co cię stać, nigdy nie będziesz chciał przestać. I spotka cię hojna nagroda.

Czy masz to, co trzeba?
Aby osiągnąć sukces, musisz wybić się spośród 98% reszty świata.

Po pierwsze musisz być uczciwy wobec samego siebie. (...) Musisz zrezygnować z idealnego, wyimaginowanego świata, o którym czytasz w gazetach i który oglądasz w telewizji. Nie jest tak tak łatwo, jak mogłoby się wydawać. Jest ciężko, zdarza się, że ktoś rani innych. Dlatego, jeśli chcesz być zwycięzcą, musisz być twardy i mieć wolę zwyciężania.

Można się ugiąć, ale nie można dać się złamać.

Każdy wybitny sportowiec walczy o złoto, a nie o brąz.

Głodni ludzie pracują ciężej i są silniej zmotywowani do tego, by iść w życiu naprzód wielkimi krokami. (...) Musisz stawiać sobie coraz wyższe cele. Musisz chcieć coraz więcej, inaczej szybko zaczniesz się cofać.

Bogaci ludzie są bogaci dlatego, że rozwiązują trudne problemy.

Jeśli chcesz znaleźć się wśród najlepszych dwóch procent, musisz nauczyć się znajdować twórcze rozwiązania problemów, które na pierwszy rzut oka wydają się nie do przejścia.

Twoje dzisiejsze "dobre czasy" to wynik ciężkiej pracy i poświęcenia, które zainwestowałeś. To, co robisz dzisiaj, zaowocuje jutro. Jeśli chcesz, aby dobre czasy trwały wiecznie, musisz zasiewać ziarno każdego dnia! Jeśli choć na chwilę się zdekoncentrujesz, zaczniesz staczać się w dół.

Pasja, pasja, pasja!
Musisz kochać to, co robisz. (...) Najważniejsze, abyś znał się na tym, co robisz, i lubił to.

Pracuj ciężko robiąc to, co lubisz.

We wszystkim co robisz, oprócz pieniędzy powinieneś widzieć misję lub ważny cel, coś, co sprawia, że jest to twoją pasją.

Pasja daje ci siłę przebicia, dzięki której nigdy się nie poddasz.

Pomóż swojemu szczęściu
Im więcej pracuję, tym więcej mam szczęścia.

Wierzcie mi, że nie jest miło być Donaldem Trumpem, gdy ma się miliardowe długi.

Szczęście nie pojawia się często. Dlatego gdy już przyjdzie, koniecznie trzeba je w pełni wykorzystać, nawet jeśli oznacza to bardzo ciężką pracę. Gdy szczęście jest po naszej stronie, nie czas na skromność lub onieśmielenie. To czas do największych sukcesów, które możliwe są do osiągnięcia. To właśnie znaczy myśleć śmiało.

Wielu ludzi przygląda się tym, którzy odnoszą sukcesy i nie widzą w tym nic poza wynikiem końcowym. Nie dostrzegają całej tej pracy, którą włożyli, by dojść tam, dokąd doszli.

Nic się nikomu nie należy. Trzeba zejść na ziemię i uświadomić sobie, że drogę do sukcesu buduje się ciężką pracą i skrupulatnością. Nie ma innego sposobu na sukces.

Nie przejmować się tym, czego nam brakuje Jeśli pogrążymy się w rozmyślaniach nad tym, co złe, wszystko złe się nam przydarzy.

Jeszcze jedną rzeczą, jaką możesz zrobić, jest pozytywne myślenie i oczekiwanie najlepszego.

Naucz się panować nad swoim umysłem. Nie pozwól, by sytuacja skłoniła cię do negatywnego myślenia.

Naucz się być optymistą pomimo wielkich, przerażających wyzwań, a zrewolucjonizujesz swoje życie.

Traktuj pracę jak trening. Zawsze staraj się poprawić swoje wyniki. Nie zadowalaj się tym, że po prostu wykonałeś pracę, staraj się wykonywać ją lepiej.

Traktuj pracę jak narzędzie doskonalenia się. Zostaniesz doceniony.

Czynnik strachu
Jeśli będziesz się martwił o to, czy jesteś lubiany, będziesz miał kłopoty. Dużo ważniejsze jest, by pracownicy cię szanowali, a nawet bali się ciebie, niż by cię lubili. Stworzenie w firmie klimatu, w którym pracownicy mają dla ciebie szacunek i są wobec ciebie lojalni, jest niezwykle ważne dla utrzymania właściwej dyscypliny i ukierunkowania.

Jeśli o mnie chodzi, cenię lojalność ponad wszystko - bardziej niż wielkie umysły, chęć działania czy energię.

Lubię pracowników, którzy szanują pieniądze firmy.

Oczekuj od ludzi najlepszego. (...) Daj ludziom szansę doskonalenia.

Dawaj barmanowi hojny napiwek przy pierwszym drinku, a nie wtedy, gdy wychodzisz.

Zawsze ubieraj się tak, by cie szanowano.

Inspiruj ludzi i rozbudzaj w nich ducha zespołu.

Wybaczaj ludziom pierwszy błąd, do którego się przyznają.

Nigdy nie wybaczaj oszustwa.

Zemsta
Ludzi, którzy są wobec mnie lojalni, stawiam na wysokim piedestale i bardzo się o nich troszczę.

Zawsze wyrównuj rachunki. Gdy ktoś ci dokuczy, odpłać mu po stokroć.

Tyrana trzeba uderzyć naprawdę zdecydowanie, mocno, prosto między oczy.

Dlatego nie wahaj się ścigać ludzi, z którymi masz porachunki.

Ludzie wciąż jeszcze próbują robić ze mnie balona i czasami - choć rzadko - im się to udaje, ale wtedy mają ze mną do czynienia. I wiecie co? Ludzie wolą zadzierać z innymi, ale nie ze mną. Wiedzą, że jeśli nadepną mi na odcisk, czeka ich niezła przeprawa.

Wielki impet!
Musisz wciąż rzucać sobie wyzwania.

Kiedy się zatrzymasz, on znika.

Podobnie jak ja - zdekoncentrował się. Spuścił z oczu piłkę i podjął kilka złych decyzji.

Nigdy nie ogłaszaj, że zostałeś pobity. (...) Zawsze walcz!

Niepowodzenie nauczyło mnie, że trzeba się stale koncentrować i zawsze rozwijać impet.

Bądź tym, kto rozwiązuje trudne problemy, a będziesz zarazem tym, komu ludzie płacą wielkie pieniądze.

Przekonałem się, że jeśli coś jest zbyt łatwe, to zazwyczaj nie jest to nawet warte tego, by to robić.

Mnóstwo nauczyłem się z trudnych sytuacji.

Przebijaj się przez problemy.

Nie pozwalam problemom i wyzwaniom, by mnie powstrzymały.

Zawsze trzeba się spodziewać problemów, rozwiązywać je jeden po drugim i nigdy nie zrezygnować, aż zadanie zostanie skończone.

Nie obawiaj się błędów ani niepowodzeń, bo to są twoi najlepsi nauczyciele.

Kiedy dojdziesz na szczyt, przychodzi czas oddawania.

Nie spuszczaj oka z piłki
Otrzymałem silny cios. (...) Byłem przecież tym samym człowiekiem. Wciąż posiadałem to, co jest potrzebne, by być kimś wielkim. Nigdy o tym nie zapomniałem.

Stałem się doskonale skoncentrowany.

Ostatecznym zwycięzcą będzie ten mężczyzna lub ta kobieta, którzy posiadają niezbędną dyscyplinę, by postępować tak każdego dnia, bez wyjątku.

Szczycę się tym, że jestem uparty, nieustępliwy i twardy.

Bankierzy pożyczają pieniądze na wielki projekt chętniej niż na mały.

Ukształtuj w sobie postawę, że jesteś mnóstwo wart, a inni będą cię cenić. Idź dziarsko i z determinacją, patrz prosto przed siebie jak ktoś, kto wie, dokąd idzie. Określ sam siebie z rozmachem.

Prezentuj postawę śmiałej myśli; pokazuj otoczeniu, że jesteś osobą aktywną, stanowczą, skuteczną, zaangażowaną, ważną, która w siebie wierzy. Jesteś kimś, kto uzyskuje awanse, zdobywa klientów i przyjaciół; kto w życiu pnie się w górę i kogo poszukuje się dla jego twórczych pomysłów. Twoja postawa jest znacznie ważniejsza od IQ.

Zanurkuj i zrób to, czego najbardziej się boisz, a twoje obawy znikną.

Przestań myśleć, a zacznij robić.

Stojąc przed wielkim wyzwaniem, nie patrz na to, co jest, lecz skup się na tym, co może być.

Bądź przygotowany na wielkie niepowodzenia.

Żadnej porażki nie traktuj jako koniec.

Ucz się sztuki zapominania.

Śmiałe myślenie doprowadziło ludzkość do największych sukcesów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się ze mną swoją opinią. Dziękuję