niedziela, 5 kwietnia 2015

Wdzięczność

Ogólnie żyjemy w powszechnym dobrobycie. Życie od czasu do czasu stawia nam wyzwania, ale zasadniczo nie podzielamy losu naszych przodków. Jest nam ciepło, mamy co jeść, co na siebie włożyć,... Zaprzątają nam głowy problemy, które problemami w zasadzie nie są. Jak często dziękujesz za to co masz? Jak często doceniasz to kim jesteś i co osiągnęłaś w swoim życiu?


Łapię się czasami na tym, że zapominam kto i co mnie otacza, i jak wielką wartość zbudowałam wokół siebie. Zapominam też o tym co osiągnęłam w swoim życiu do tej pory. Myślę sobie czasami, że jestem totalnym głupkiem, bo jak można tego nie docenić? Jak można być tak bezczelnym wobec życia, które jakże hojnie mnie obdarza.

Łatwo się przyzwyczajamy i szybko zapominamy. Lubimy narzekać i się zamartwiać. Wystarczy wyjść z siebie, stanąć z boku i popatrzeć, i docenić. Lepiej tak niż przejrzeć na oczy, gdy dotknie nas bolesna strata. Tak dzieje się najczęściej, wtedy ostrość widzenia się poprawia. Może ból ma taką moc? Nie wiem, ale wiem, że trzeba dziękować, być wdzięcznym każdego dnia za to co się ma. Komu dziękować? Myślę, że przede wszystkim sobie, bo nic by się nie zadziało bez Ciebie. Jesteś autorką swojego sukcesu, swojego wspaniałego życia.

"A ja nie mam nic!" - powiesz. Czy na pewno? Zawsze jest coś za co wręcz trzeba być wdzięczną. Za zdrowie, za piękny umysł, kochającą matkę, mądrą partnerkę. Zdziwisz się, jak długa będzie to lista. Takie podejście wyzwoli w Tobie optymizm, pozwoli dostrzec sens, czasami nawet sens życia. Pomoże Ci też w relacjach z otoczeniem. Zmniejszysz napięcie, złość, zapomnisz o urazach. Bo jak można się gniewać na osobę, gdy jesteś właśnie za nią wdzięczna? ;)

Dziękuję za to miejsce, gdzie mogę dzielić się myślami z wieloma osobami. Za to, że mogę wzmacniać siebie w ten sposób i każdą jedną osobę, która odnajduje w moich słowach wartość.

Wesołych Świąt!
Dominika


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się ze mną swoją opinią. Dziękuję