środa, 4 lutego 2015

10 kroków edukacji finansowej dla kobiet

Moje drogie zaczynamy cykl 10 kroków edukacji finansowej. Pokażę Wam, jak podejść do tematu swoich finansów. Jak ogarnąć chaos, jak zarządzić tematem i w końcu jak pomnażać kapitał. Jak będzie? Same zobaczycie :)



Na pierwszy ogień idzie analiza sytuacji. To ważne, aby wiedzieć na czym się stoi. Zaczniemy od analizy Twojego majątku. Nauczysz się czym się różni majątek netto od brutto i co to w ogóle oznacza. Poza tym dlaczego należy wiedzieć, jaki ma się majątek, a szczególnie netto czy brutto ;)


Zajmiemy się też arcyważnym zagadnieniem - WYDATKAMI. Kontrola wydatków jest piętą Achillesa nie tylko kobiet, ale całej ludzkiej populacji. Musisz wiedzieć co, jak i dlaczego wychodzi z Twojej kieszeni. Konieczna jest znajomość struktury własnych wydatków tu i teraz oraz przy planowaniu i budżetowaniu. Komu ja to mówię? Przecież w pracy robisz to na co dzień, prawda? A w domu jak jest? Też tak dobrze? ;)

Przy tej okazji podpowiem, jak załatać dziury w wannie, żeby woda nie wylewała się na marne. Ale obiecuję, że nie będę się specjalnie rozwodziła nad oszczędzaniem. Nie to mnie interesuje. Ja myślę o dolewaniu wody do wanny, zarabianiu, pomnażaniu, a nie ograniczaniu. Robert Kiyosaki w jednej ze swoich książek napisał coś w stylu "Biedne i oszczędne życie przygnębia". Ty pewnie też wolisz cieszyć się życiem niż zamartwiać?


Zarządzanie to domena kobiet. Jesteśmy w tym świetne. Nie znam lepszych zarządzających od kobiet. Zaplanowane, wdrożone, na czas, a nawet przed czasem. Kluczem do sukcesu w zarządzaniu pieniędzmi jest prosta metodologia i konsekwencja. 

Przetestowałam wiele konceptów. Pierwszy najbardziej intuicyjny skończył się tym, że zarabiałam coraz więcej i ciągle brakowało. Niby coś przybywało, a ja ciągle miałam wrażenie, że nie mam pieniędzy. Magiczne sformułowanie "rozeszły się". Trwało to długo, niestety. Od kilku lat stosuję metodę Harva Ekera, którą poznałam z jego książki. Potem dowiedziałam się więcej na szkoleniu, aż w końcu mój utalentowany mąż dopracował ją w szczegółach i zaadoptował do polskich warunków. Podzielę się nią z Wami. Jest trochę zwariowana, ale skuteczna.

Przy kroku szóstym zwrócę Twoją uwagę na sposoby generowania dodatkowych źródeł pieniędzy. To moja ulubiona część. Najbardziej kreatywna i pełna energii. Uwielbiam nowe pomysły na biznesy. Kocham ten dreszczyk emocji, gdy pomysł zaskakuje i zaczyna zarabiać :)


Dalej czeka Cię nauka inwestowania. Pokażę Ci podstawy. Nie znajdziesz tutaj kompendium wiedzy i złotych metod. Takie rzeczy nie istnieją. Jeśli się zaangażujesz, to podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami, a są na pewno największe w dziedzinie nieruchomości i biznesu.

Trudne? Zaskoczyłam Cię? Na pewno nie. Na pewno znasz to wszystko. Wspólnie poukładamy i oswoimy tą wiedzę. A dalej, będziemy wspólnie uczyć się i wspierać w codziennej realizacji.

Po co to wszystko? 
Żeby być mądrą, a nie głupią.
Żeby być bogatą, a nie biedną.
Żeby być szczęśliwą, a nie nieszczęśliwą.
Żeby mieć wszystko w dupie i powiedzieć zawsze kiedy mam ochotę Fuck You!
Żeby być WOLNĄ!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się ze mną swoją opinią. Dziękuję